De Reis - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van michellemommersteeg - WaarBenJij.nu De Reis - Reisverslag uit Codlea, Roemenië van michellemommersteeg - WaarBenJij.nu

De Reis

15 Mei 2018 | Roemenië, Codlea

Hallo,

Hier weer een berichtje. Nu vanuit Roemenië! Eindelijk we zijn er!
Na een lange dag gereisd te hebben. Om 7 uur ’s ochtends stonden we met zijn allen al in Eindhoven. En om 9 uur vertrok ons vliegtuig dan eindelijk. Na drie uur vliegen kwamen we aan in Boekarest. En daar scheen de zon heerlijk. Het was eigenlijk gewoon warm. Vanuit Boekarest was het nog bijna 4 uur rijden. Maar we waren gelukkig al wat eerder. De reis was erg lang, soms lukte het net om even een beetje te slapen maar we kregen al zoveel nieuwe indrukken binnen dat dit ook niet echt lukte. Gelukkig konden we even bij komen in het Hotel. Daarna hebben we even een stukje gelopen door Codlea, om wat eerste indrukken te krijgen. ( zie foto’s)
Daarna gaan eten met z’n allen.
Toen we terug kwamen in het hotel snel naar bed omdat we allemaal erg moe waren.
De volgende ochtend moeten we om 8:45 uur al weer weg. We gaan dan naar het Dagcentrum Rafael. We gaan hier een rondleiding krijgen ik vond dit erg indrukwekkend hoe het hier al is opgezet. Beneden is een grote ruimte ,waar cliënten ontvangen worden. Daar naast zit al een soort van Therapie ruimte en er is ook een snoezelruimte . Boven is een Atelier. Daar wordt van alles gemaakt. O.a kaarten, kaarsen. Daarna gingen we op huisbezoek ( bij Cliënten thuis.) Je weet niet wat je kan verwachten, en als je daar dan komt maakt dit echt een grote indruk op je. Omdat veel mensen heel klein wonen. Om te zien hoe soms familie er echt nog wel moeite mee heeft met een (gehandicapt) kind. En daarna zijn we nog naar een winkeltje waar een paar Cliënten werken vanuit Rafael. ( Wat erg goed is.) dit is een van de eerste grote stappen dat mensen met een beperking ook echt kunnen en mogen gaan werken. In Roemenië zien ze dit namelijk nog heel anders. Mensen met een beperking zijn ziek en moeten geholpen worden. We gaan ook nog samen werken met ze op Rafael en met ze in gesprek .

• 15 Mei 2018 - 17:02

Danielle:

Mooi geschreven, Michelle. Indrukwekkend zo te lezen! Groetjes Danielle

• 15 Mei 2018 - 17:28

Corianne :

He Michelle.
    Begin is gemaakt. Bijzonder hoor te lezen oveff al je indrukken nu al terwijl jullie er pas zo kort zijn.
    Groetjes

• 15 Mei 2018 - 17:38

Marco:

Mooi verslag! Net of ik er zelf bij ben!

• 15 Mei 2018 - 17:46

Nicoline :

Prachtig geschreven, wat een ervaring voor je. Geniet ervan met volle teugen x

• 15 Mei 2018 - 18:14

Marianne Coppens:

Michelle wat fijn om te lezen wat jij en Miranda mee maken. Veel indrukken, volle dagen. Ik hoop dat er ook tijd is om even bij jezelf te komen en.... dat jullie goed slapen daar.

• 15 Mei 2018 - 19:27

Yvonne Vervoort (ORO):

Mooi verslag, veel nieuwe indrukken.
    Fijn dat mijn collega en de ervaringsdeskundigen van ORO daar ook aan bij mogen dragen!!
    Doe ze de groetjes van mij

• 15 Mei 2018 - 20:50

Leon:

Mooi verhaal Michelle, mooi wat je allemaal meemaakt daar.

• 15 Mei 2018 - 22:21

Ad Van Den Brand:

Mooi opgeschreven, mooie indrukken deze week zal jullie nog veel meer brengen! Ook plezier maken hè! Groeten Ad

• 16 Mei 2018 - 06:52

Reggie Janssen (collega Helma):

Leuk om te lezen Michelle. Super dat je je ervaringen wilt delen. Een goede leuke leerzame week toegewenst!